Bloggen, butikken & nettbutikken er i forandring…!!

torsdag 28. oktober 2010

Pure & Original kalkmaling på kjøkkenfliser

Pure & Original Kalkmalig
Hei alle og takk for deres
tilbakemeldinger og gode ord!!
Det er noen av dere her inne & på mailen
 som spurte om jeg kunne blogge om fremgangsmåten, 
kjøpsted og hva man skal bruke for at 
malingen på flisene skal tåle vannsøl og smuss på kjøkkenet…
Jeg skal gjøre mitt beste kjære dere!
Så her følger en beskrivelse & hvor man får kjøpt
denne unike & flotte malingen
Bildene blir en liten reprise fra i går....
1. 
Først har jeg vasket og gjort skikkelig rent med klorin.
Det vil si jeg har skrubbet, knikket & gnudd i alle krinkler og kroker
der jeg skulle male... Dette er viktig for at malingen skal feste seg bedre.
Så er det bare å ventet til det er tørt...

2. 
Deretter malte jeg 2 strøk med  Wall PrimeWhite
Primeren er støvtørr etter ca 30 minutter, dette er ved 20 grader
Primeren dekker ca 8 m2 pr liter

3.
Så har tiden kommet til å male på kalkmalingen....
Jeg har brukt Fresco Mineral White på mine fliser.
Kalkmalingen er støvtørr etter ca 1 time ved  20 grader
Malingen dekker ca 10-12 m2 pr liter
Brukte 2 strøk også på dette...

4.
Så har vi kommet til siste del...
Her bruker man en Sealer for å beskytte dine "nye" fliser
mot vann &  smuss som det gjerne blir på ett kjøkken.
Fuktsealeren er blank og dekker ca 10-12  m2,
vanligvis holder det med 1 strøk av denne, men det anbefales at man
bruker 2 eller flere strøk i nærheten der vann og fett forekommer mest...
Jeg håper denne informasjonen var til hjelp...
Om du ønsker mer informasjon kontakt Wake up Norway
på telefon 464 156 66
eller gå inn på deres nettside Wake up Norway 
De har også en egen Facebook side
(klikk på navnene så kommer du til sidene)

Er du i nærheten kan du kjøpe 
produktene hos 
ZanZ i Lillestrøm også...

Ønsker dere lykke til !
Jeg er som sagt kjempefornøyd med resultatet
så nå står rammen rundt peisen for tur...

Nyt kvelden!!

Klem fra meg,
Anki

Pssst... dette er min egen erfaring av prodktene!

13 kommentarer:

Hallingstad sa...

Veldig, veldig fint, Anki! Hmmm, kanskje en mulighet på det ene badet vårt... Fint er det iallefall! Godt jobba! Klem; Heidi

mimmi-leone sa...

Tusen takk for tips, alltid glad for å lese hvordan man går frem.
Og nå er jeg skikkelig nysgjerrig på denne malingen, du må fortelle hvordan det gikk i et senere innlegg.

Hilsen fra Mimmi-Leone

Simones Country Home sa...

Heia.

Så utrolig tøfft det ble da. Skikkelig fint! ;o)

Klem Simone

Inspirasjoner og idèer sa...

så fint det ble! likte også kransen du har laget lenger nede på siden her! velkommen innom på min side, www.inspirasjonerogideer.blogspot.com

God helg!

Anne

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Denne var innteresant...kan en bruke denne maingen på tremøbler og??
ha en lun dag
eddaKlemmer

Mitt hvite hus sa...

Så fint at du deler fremgangsmåten... kjekt at man kan male fliser.. så slipper man å bytte... litt enklere å male... og resultatet var knall fint..

god heøg Anki..

Klemmer

Sirpa sa...

Hej vännen! <3
Så fint!
Jag vill önska dig en trevlig dag och en mysig kväll!
Kram Sirpa <3

Elin med Draumesidene sa...

Hei Anki! Tusen takk for så koseleg besøk hos meg! Eg står klar med vaskebøtta, og skal angripe loftstova, som er ungane sitt område... Du verden... Men støvsuginga er unnagjort, og det er største jobben :) Håper dokke får det flott på togtur i dag! :) Denne kalkmålinga ser så flott ut!

Nyt av dagane kjære du,
god fredagsklem og ein sjokkedorisei frå Elin!

Solveig sa...

Så snill du er som deler! Jeg tar med meg rådene dine og bruker dem gjerne!
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Bare Mio sa...

Takk for svar både hos meg og her.
Det ble så lekkert.
Men jeg tror jeg skal vente litt. Har altfor mange prosjekter på gang og er redd for at hvis jeg maler (les min kjære), ja da må kjøkkenskapene også males.
Takk for du deler.
Ønsker deg en nydelig helg, nyt den og kos deg masse.
Klem Mio

livet på kvasseberget sa...

takk for gode tips!
så utrolig fint det ble på kjøkkenet deres:)
skikkelig makeover!

ha en herlig helg!

klem fra kine:)

månestråle sa...

så stili effekt det ble på flisene :)
Vet du om man kan gjøre det samme når flisene er "blanke" ? ser at dine var av en grovere kvalitet fra start av ...

Klem

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Dette ble jo SÅ bra!! Tenker om det ville fungert med Jotun sin matte maling også...kanskje?!
Er så lei de gul/beige flisene på kjøkkenet.
Takk for flott beskrivning av framgangsmåten, KLem Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...